Samodzielnie prowadzisz Fanpage FB? Zapewne nieraz zastanawiałeś się jaki wymiar grafiki powinno się zastosować do różnych typów postów. Aktualne wymiary grafik na Facebooku to jeden z najczęściej zmieniających się elementów środowiska social media. Czym grozi zastosowanie zdjęć i grafik niedopasowanych do wymiarów zalecanych przez Facebook? Nasze zdjęcie może zostać w dosyć “przypadkowy” sposób wykadrowane albo może skompresować je również w taki sposób, że odbiorcy zobaczą tylko rozpikselowane zdjęcie.
Aktualne wymiary grafik na Facebooku
W drugiej części artykuły powiemy Wam jak przygotowywać grafiki wykorzystywane do reklamy, natomiast dzisiaj zaczniemy od podstawowych elementów jakie wykorzystujecie przy codziennym prowadzeniu Fanpage. Jako agencja interaktywna wiemy, że taka ściągawka pozwala zaoszczędzić sporo czasu, zwłaszcza, gdy administruje się wieloma stronami – dodaj sobie tę stronę do ulubionych i zaglądaj zawsze, kiedy musisz 🙂
Według tego co nam podaje Facebook, aktualne wymiary rekomendowane przez FB wyglądają następująco:
- Facebook profile picture size: 180 x 180
- Facebook cover photo size: 851 x 315
- Facebook link image size: 1200 x 628
- Facebook image post size: 1200 x 900
- Facebook highlighted image size: 1200 x 717
- Facebook event image size: 1920 x 1080
- Facebook video size: 1280 x 720
- Maximum Facebook video length: 240 minutes
- Facebook ad size: 1280 x 628
- Facebook video ad size: 1280 x 720
- Facebook Story ad size: 1080 x 1920
- Zdjęcie profilowe (avatar) – Facebook wyświetla je w rozdzielczości 168 x 168 px na komputerze i 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych. Podstawowa kwestia to proporcje zdjęcia – zaleca się wgrywanie kwadratowej grafiki o minimalnej rozdzielczości 320 x 320 px, jednak z doświadczenia jakie mamy wynika, że lepiej sprawdzi się plik o wyższej rozdzielczości (np. 960 x 960 px albo 700 x 700 px), ponieważ pamiętajcie że zdjęcie profilowe zawsze można powiększyć, więc dzięki zastosowaniu lepszej rozdzielczości również po powiększeniu nasz avatar będzie wyglądać dobrze.
- Zdjęcie w tle (cover photo) – jeden z najważniejszych elementów Waszego Fanpage, ponieważ jest to pierwsza rzecz jaką widzą wszyscy, którzy wejdą na fanpage: 820 x 312 px, rekomendowane: 1920 x 730 px, przy czym trzeba pamiętać, że na urządzeniu mobilnym cover zostanie wykadrowany centralnie do wymiaru 640 x 360 px.
Przy Cover Photo sprawa jest odrobinę bardziej skomplikowana, dlatego że inaczej jest kadrowana w przypadku wyświetlania na desktopie (komputerze) a inaczej na urządzeniu mobilnym. Jest kilka możliwości rozwiązania tego problemu, my stosujemy następujące rozwiązanie:
przygotowujemy grafikę w wymiarach 1920x1082px, przy czym uwzględniamy u góry i na dole 173px marginesu – działa to w ten sposób, że grafika umieszczona w środku zdjęcia (o wymiarach 1920x735px) jest wyświetlana na Desktop, a pełna nasza grafika jest skalowana i wyswietlana na mobilach.
Od jakiegoś czasu mamy również możliwość umieszczania filmów w naszych Cover Photo, bardzo lubimy to rozwiązanie bo sprawia że nasz Fanpage jest bardziej dynamiczny, przy czym zasady obowiązujące przy tworzeniu grafiki (rozdzielczości) również dotyczą proporcji filmu.
- Tło wydarzenia – prezentuje się obecnie najlepiej w rozmiarze 1200 x 628 px. Format ten pozwala zachować odpowiednie proporcje i gwarantuje nam, że cover nie wyświetli się ucięty w przypadkowym miejscu, nawet na urządzeniach mobilnych.
- Zdjęcie pionowe najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w newsfeedzie i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej, ale równie dobrze sprawdza się na urządzeniach Desktop – zwłaszcza do prezentacji wszelakich infografik. Zalecany rozmiar to 640 x 960 px (zdjęcie 2:3), choć może być też większy – wtedy trzeba tylko pamiętać o kompresji i przed publikacją sprawdzić, czy Facebook nie rozpikselował grafiki po jej załadowaniu.
- Zdjęcie poziome to najczęściej wykorzystywany format posta na Facebooku. Najlepiej prezentuje się grafika w rozmiarze 1200 x 900 px, przy czym tutaj stosunek boków nie jest narzucony z góry – wszystko zależy od Ciebie. Naszą rekomendacją jest maksymalne zmniejszenie wagi pliku, dzięki czemu po dodaniu na stronę nie stanie się “ziarniste”.
- Zdjęcie kwadratowe, czyli trzecia opcja formatu zdjęć na Facebooku. Rekomendowany rozmiar jest nieco większy niż ten dla zdjęć na Instagramie – 1200 x 1200 px. Stosowany powszechnie rozmiar 1080 x 1080 jest jak najbardziej poprawny, ale stosowanie większego obrazka pozwoli na jeszcze lepsze wyświetlanie na monitorach o większej rozdzielczości.
W kolejnej części artykułu opowiemy Wam o wymiarach grafik wykorzystywanych w reklamach.