GRAPHIC DESIGN
Profesjonalny projekt Identyfikacji Wizualnej Firmy
Identyfikacja wizualna, Corporate Identity, Visual Identity, CI… jakkolwiek tego nie nazwiemy posiadania profesjonalnie przygotowanej, przemyślanej, dobrze wykonanej i kompleksowej identyfikacji świadczy o
PROFESJONALIŹMIE TWOJEJ FIRMY
Jest to spójny zestaw wzajemnie uzupełniających się elementów, które tworzą kompleksowy wizerunek firmy. Jest to podstawowe narzędzie komunikacji pomiędzy Firmą a Klientem. Niezależnie gdzie Twój klient spotka się z materiałami firmy ma kojarzyć to jednoznacznie z Twoją firmą.
Czy tak naprawdę potrzebuje Identyfikacji Wizualnej?
Konsekwentne oraz, co istotne, umiejętne stosowanie identyfikacji znacząco wpływa na pozycję firmy na rynku i wzmacnia jej konkurencyjność na tle konkurencji.
Co raz więcej firm, patrząc się na doświadczenia znanych marek zaczyna dostrzegać zalety identyfikacji wizualnej i przekonuje się, że dzięki temu można szybko i na długo zaistnieć w świadomości klientów i zdobyć ich zaufanie.
Dobrze wykonana Identyfikacja w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia popularności firmy, a tym samym zwiększy przynoszące przez nią zyski.
Co wchodzi w skład Identyfikacji Wizualnej?
- Logotyp wraz z Księgą znaku
- Kolorystyka firmy
- Kroje, styl i kolory liter
- Wizytówki ogólne i imienne
- Papier firmowy
- Teczki ofertowe
- Notesy / notatniki
- Koperty
- Stopki mailowe
- Tablice informacyjne
- Szablon ulotek
- Wszystkie pozostałe materiały stosowane przez firmę
Jak projektujemy Identyfikację
w InterAktywnych
Generalnie proces tworzenia nowej Identyfikacji Wizualnej nie różni się od naszego standardowego procesu przy projektach graficznych, jedynie w przypadku Identyfikacji o wiele więcej czasu poświęcamy na etap analizy i badania, tak aby kompletny i finalny projekt jak najlepiej odzwierciedlał ducha firmy.
1 - Zlecenie
W tym miejscu zaczynamy naszą przygodę z Twoim Projektem.
Po wstępnym ustaleniu wszystkich szczegółów, wyborze odpowiadającej Tobie oferty, prosimy Cię o wypełnienie Brief’u Kreatywnego (krótkiej ankiety). Która nam pozwoli dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, oczekiwaniach i kierunku w jakim mamy iść, oraz tego co tak naprawdę potrzebujesz (naszym zadaniem jest również, korzystając z naszego doświadczenia doradzenie Ci, jaka forma materiałów może się najlepiej sprawdzić i być najskuteczniejsza w osiągnięciu wyznaczonego przez Ciebie celu).
Jeśli to konieczne kontaktujemy się jeszcze aby uzupełnić potrzebne nam informacje.
2 - Analiza i badania
W tym miejscu MY przystępujemy do pracy. Na podstawie otrzymanego Brief’u rozpoczynamy dokładną analizę firmy klienta, branży w jakiej działa, tym czym się zajmuje, jakie wartości wyznaje.
Przyglądamy się i staramy sklasyfikować jego głównych klientów i grupy odbiorców. Bardzo dokładnie analizujemy konkurencję i otoczenie aby znaleźć dobre praktyki i wykluczyć te złe które się pojawiają.
Mając przygotowane to wszystko możemy przejść do kolejnego etapu…
3 - Pomysły (burza mózgów)
W tym punkcie włączamy (albo czasami nawet włonczamy 😉 ) naszą KREATYWNOŚĆ…
Dysponując całą zebraną wiedzą na temat klienta, doświadczeniem, wiedzą z zakresu skutecznego marketingu rozpoczynamy pracę nad projektem…
Ten etap wygląda bardzo prosto – bierzemy stos kartek papieru, ołówek i kreślimy, to wszystko co nam przychodzi do głowy wypełnionej wcześniej zdobytą wiedzą. Czasami są to godziny spędzone nad różnymi pomysłami i wypitych wiele kubków kawy 🙂
Z tego wszystkiego wspólnie wybieramy najlepsze naszym zdaniem projekty i...
4 - Wstępne projekty
i…. i właśnie na tym etapie przenosimy nasze szkice do komputera, ustawiamy odpowiednie proporcje, dobieramy najlepsze kroje czcionek, dopasowujemy kolory zgodne z zasadami marketingu kolorów i w efekcie otrzymujemy gotowe (wstępne) propozycje.
Te propozycje umieszczamy na mockup’ach, czyli wizualizacjach, tak aby klient mógł sobie wyobrazić jak projekt będzie wyglądał w rzeczywistości...
5 - Prezentacja
Prezentacja, czyli nie mniej, nie więcej tylko wysłanie gotowych propozycji wraz z wizualizacjami do klienta aby mógł ocenić efekt naszej ciężkiej pracy 🙂
6 - Feedback
No i czekamy…. czekamy… i czekamy… 🙂
Klient wybiera wersję logo, która najbardziej mu się podoba i przesyła nam listę zmian, poprawek czy korekt, które chciałby wprowadzić.
Na tym etapie często organizujemy spotkanie (telefoniczne lub osobiste) aby omówić wszystkie zmiany jakie miały by być wprowadzone, dlatego że najważniejszą dla nas rzeczą jest zadowolenie klienta ale również to aby realizowany przez nas projekt spełniał swoje zadania marketingowe.
7 - Redesign
Mając gotową listę zmian, wracamy do pracy nad wybranym projektem. Po wprowadzeniu wszystkich poprawek dla pewności wysyłamy jeszcze raz do akceptacji ostateczną wersję.
8 - Finalny projekt
No i dotarliśmy do Mety 🙂
Teraz przygotowujemy komplet materiałów… czyli wersje projektu do dystrybucji elektronicznej oraz wersje gotową do druku.
Jeśli jest taka potrzeba zapewniamy również możliwość wydrukowania u nas gotowych materiałów.
Kompletny zestaw zamówionych materiałów przesyłamy do naszego zadowolonego klienta 😉
Ile kosztuje projekt Identyfikacji Wizualnej?
W przypadku projektu Identyfikacji Wizualnej nie ma jednej, z góry określonej ceny ceny, ponieważ jest to
uzależnione od indywidualnych potrzeb każdej firmy. Dlatego wycenę na projekt CI każdorazowo przygotowujemy
indywidualnie na podstawie wypełnionego Brief’u oraz rozmowy z klientem.